چگونه یک شارژر فندکی خوب انتخاب کنیم؟ | انتخاب بهترین شارژر فندکی

چگونه یک شارژر فندکی خوب انتخاب کنیم؟

چگونه یک شارژر فندکی خوب انتخاب کنیم تا در زمان هایی که با ماشین دائما در حال سفر هستیم شارژ باتری گوشی‌مان کاهش پیدا نکند؟ این موضوعی است که در مقاله پیش رو به آن خواهیم پرداخت؛ اگر خواهان این هستید که در این زمینه سطح اطلاعات خود را بالا ببرید و بتوانید یک شارژر فندکی خوب برای خود انتخاب کنید، حتما تا انتها به خواندن این محتوا ادامه دهید.شارژر فندکی که به آن Car Charge نیز می گویند همان طور که از اسمش معلوم است ابزاری می باشد که در داخل فندکی ماشین تعبیه می گردد و شما می توانید به وسیله آن انواع موبایل، تبلت، لپ تاپ و … را در داخل اتومبیل شارژ نمایید.

نحوه کار شارژر فندکی به گونه ای است که برق ۱۲ ولت فندکی اتومبیل را به ۵ ولت مبدل می سازد تا یک جریان برق استاندارد به جهت شارژ دستگاه های دیجیتال فراهم آورد و در واقع می توان گفت که این وسیله یک مبدل Dc به Dc است که برق ماشین را به USB می رساند و با مدیریت ولتاژ ورودی و خروجی توسط کابل متصل به آن می تواند موبایل یا هر دستگاه الکترونیکی دیگر را شارژ کند.

شارژر فندکی چیست و چگونه کار می کند؟

شارژرهای فندکی را می توان با توجه به متریال ظاهر، تعداد پورت خروجی، توان شارژدهی و تکنولوژی های به کار رفته در آن به انواع مختلفی طبقه بندی کرد و شما برای آن که بتوانید یک شارژر فندکی خوب انتخاب کنید باید به انواع گوناگون این ابزارها که در موارد زیر برایتان بیان شده است توجه ویژه ای در زمان خرید داشته باشید.

  1. انتخاب شارژر فندکی با توجه به متریال: شارژرهای فندکی را با توجه به متریال به کار رفته در ساخت آن ها به دو دسته پلاستیکی و فلزی طبقه بندی می کنند که هر دو جنس این محصولات سطح کیفی مطلوبی دارند و از مواد مرغوب به تولید رسیده اند.

اگر می خواهید که در زمان شارژدهی حرارت کمتری مصرف شود، شارژرهای فندکی پلاستیکی  انتخاب مناسبی برایتان هستند؛ اما اگر تمایل دارید که شارژرهای فندکی که خریداری می کنید استقامت بالایی داشته باشند، باید به دنبال شارژرهای فندکی  با جنس فلزی باشید.

  1. انتخاب شارژر فندکی با توجه به ظاهر: به طور کلی شارژرهای فندکی شبیه به هم هستند و تنها با اضافه کردن یک سری تغییرات مانند صفحه نمایش، چراغ های رنگی، ابعاد مختلف و … ظاهرشان تغییر می کند که شما می توانید با توجه به سلیقه هر یک از آن ها را خریداری نمایید.
  2. تعداد و نوع پورت خروجی: یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید شارژر فندکی باید به آن توجه داشته باشید، دقت به تعداد و نوع پورت خروجی این ابزار است.

شارژرهای فندکی از لحاظ تعداد پورت خروجی  به دو دسته تک پورت و دو پورت طبقه بندی می شوند که با پورت های ۳ و ۴ به بالا نیز وجود دارند و شما می توانید با توجه به کارایی و نیازتان هر یک از آن ها را خریداری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که در کنار دقت به تعداد پورت خروجی شارژرهای فندکی می بایست که به نوع خروجی این پورت ها نیز دقت کنید؛ در حال حاضر شارژرهای فندکی با خروجی های Typce، USB و یا تلفیقی از این دو به تولید می رسند که شما می بایست با توجه به نوع کابل شارژر خود آن ها را انتخاب کنید.

  1. توان و قدرت شارژدهی: یکی دیگر از نکاتی که توجه به آن باعث می شود که شما یک شارژر فندکی خوب انتخاب کنید این است که از توان و قدرت این ابزارها اطلاع داشته باشید.

به عنوان مثال، شارژرهای فندکی که دو آمپر به بالا هستند به جهت شارژ کردن انواع موبایل و تبلت مورد استفاده قرار می گیرند.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر بخواهید لپ تام خود را در داخل اتومبیل شارژ کنید، باید از شارژرهای فندکی با قدرت شارژدهی بالاتر استفاده نمایید و قبل از این کار می بایست که  توان شارژدهی آداپتور لپ تاپ خود را آنالیز کرده که چند وات می باشد و پس از آن  شارژر فندکی مناسب را برگزینید.

  1. تکنولوژی های به کار گرفته شده: یکی دیگر از مزایایی که موجب می شود شارژرهای فندکی با یکدیگر تفاوت داشته باشند، استفاده از فناوری های شارژ سریع یا ایمن در آن ها می باشد.

شارژرهای فندکی که فناوری  فست شارژ روی آن ها تعبیه شده است از تکنولوژی های PD و QC بهره می گیرند.

حال تفاوت pd و qc در این است که خروجی qc برابر با ۱۰۰ وات و خروجی pd برابر با ۲۴۰وات می باشد و تکنولوژی qc با تغییر دادن میزان آمپر سعی می کند که اندازه برق بیشتری را عبور دهد و این در حالیست که pd هم می تواند میزان آمپر و ولتاژ را متغییر سازد و اندازه شارژ مناسب را به دستگاه شما متصل کند.

موارد فوق از نکاتی هستند کا شما با استناد بر آن ها می توانید یک شارژر فندکی خوب خریداری کنید؛ حال شاید این سوال برایتان پیش آید که نقاط ضعف یک شارژر فندکی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که نقاط ضعف شارژر فندکی وابسته به پارامترهای مختلفی است که شاید تنها منوط به خود شارژر فندکی نیز نباشد!!

شارژر فندکی برق مصرفی خود را از باتری اتومبیل می گیرد و به گوشی و دستگاه های دیگر منتقل می کند و احتمال دارد که این نقل و انتقال با تغییر ولتاژ همراه شود؛ به همین منظور می بایست به نکات زیر توجه کنید تا در زمان شارژ دستگاهتان دچار صدمه نشود.

نوع خودرو به علت بهره گیری از باتری های گوناگون و قدیمی شاید برای صدق این موضوع کافی باشد؛ اتومبیل های قدیمی دارای باتری هایی هستند که قدرت کنترل ولتاژ و انتقال برق به شارژر فندکی را ندارند که این توان ولتاژ باعث صدمه دیدگی شارژر و دستگاه می شود.

از دیگر معایبی که می توان برای شارژر فندکی در نظر گرفت، نوع آن است که شارژرهایی که بی کیفیت و تقلبی هستند در کوتاه ترین زمان ممکن به باتری و دستگاه صدمه وارد می کنند؛ زیرا نمی توانند ولتاژ و جریان ثابت سازگار با باتری را به تولید برسانند؛ پس همیشه سعی کنید که از نوع اورجینال و با کیفیت این محصولات بهره مند شوید.

مدل گوشی از دیگر فاکتورهایی است که قادر می باشد به باتری آسیب بزند؛ باید به این نکته توجه داشته باشید که باتری دستگاهتان تا چه حد می تواند نوسانات جریان ولتاژ را تحمل کند.

لازم به ذکر است که گوشی های قدیمی که باتری هایی با جریان ثابت دارند در کوتاه ترین زمان با نوسانات برق دچار صدمه می شوند؛ اما باتری های مدرن که به آن ها فست شارژ می گویند به علت این کا دامنه جریان و ولتاژ زیادی دارند مشکلی در این زمینه به وجود نخواهند آورد.

سخن پایان

در مقاله مذکور تلاش کردیم تا اطلاعات لازمه را در خصوص این که چگونه یک شارژر فندکی خوب انتخاب کنیم؟ در اختیارتان قرار دهیم تا شما با خواندن آن با آسودگی خاطر بهترین خرید را برای خود رقم بزنید.

اگر قصد خرید شارژر فندکی را دارید می توانید از طریق شماره تلفن های مشخص شده در صفحه با کارشناسان استپ موبایل تماس برقرار کنید تا آن ها شما را به صورت رایگان به جهت خرید یک شارژر فندکی خوب راهنمایی کنند.

محصولات پرفروش

 

استپ موبایل با داشتن 4 شعبه فیزیکی و یک شعبه آنلاین و با 15 سال سابقه در زمینه فروش لوازم جانبی و داشتن مجوز های مورد تایید وزارت صنعت و معدن توانسته تجربه خوبی رو چه در فروش فیزیکی چه در فروش آنلاین برای کاربران فراهم کند.

محصولات بصورت هفتگی به لحاظ قیمتی بررسی می شوند و بروز می باشند.قیمت پایین به دلیل اعتقاد به “سود کمتر،فروش بیشتر” و “حذف واسطه” هاست.

کاربرانی که رمز دوم (رمز پویا) ندارن میتونن برا ثبت سفارش به کارشناس فروش پیام بدن یا با فروشگاه تماس بگیرند تا شماره کارت رو دریافت کنن.بعداز واریزی و ارسال فیش سفارش شما ثبت می شود.

ملاک خرید شما عنوان درج شده در محصول میباشد(به مدل نوشته شده در عنوان دقت شود). درصورت مغایرت در توضیحات یا عکس میتوانید با فروشگاه در میان بگذارید.

برای آگاهی از شرایط گارانتی و روند مرجوعی میتوانید وارد این لینک شوید.

متنوع ترین روش های ارسال رو ما برای شما ایجاد کرده ایم. پست، تیپاکس، پیک تهران و البرز و تحویل حضوری در فروشگاه.

زمان ارسال پست و تیپاکس بصورت میانگین 2 الی 5 روز کاری میباشد. پیک نیز یک روزه می باشد.

بله، شما میتوانید در ساعات کاری فروشگاه (قسمت فروش آنلاین) مراجعه و اقدام به دریافت سفارش خود کنید. برای معطلی کمتر سفارش خود را در سایت ثبت کنید و با فروشگاه هماهنگ کنید.تماس با ما

22 نظر در “چگونه یک شارژر فندکی خوب انتخاب کنیم؟ | انتخاب بهترین شارژر فندکی

  1. کرمی گفت:

    من چون دوام محصول هم برام مهم بود شارژر فندکی با بدنه فلزی خریدم

    1. استپ موبایل گفت:

      مبارکتون باشه

  2. معین گفت:

    اگه میخواید موقع شارژ زیاد داغ نشه شارژری با بدنه پلاستیک انتخاب کنید

    1. استپ موبایل گفت:

      جالب بود تشکر

  3. مهتاب گفت:

    یسری شارژهای تقلبی و بی کیفیت تو بازار اومده مراقب باشید از اونا نخرید از فروشگاههای معتبر مثل استپ موبایل باید خریداری کرد

    1. استپ موبایل گفت:

      لطف دارید

  4. گوهری گفت:

    مقاله خوبی بود ممنونم

    1. استپ موبایل گفت:

      مممنون از وقتی که گذاشتین

  5. الهه گفت:

    میخواستم شارژر فندکی بگیرم نمیدونستم کدوم مدل مناسبه ممنون از مقاله خوبتون

    1. استپ موبایل گفت:

      خواهش میکنم

  6. هومن گفت:

    اگه شارژر خواستید بگیرید فقط و فقط از فروشگاههای معتبر مثل استپ موبایل بخرید

    1. استپ موبایل گفت:

      این لطف شما رو میرسونه

  7. منیره گفت:

    شارژر فندکیا فست شارژ هستن؟

    1. استپ موبایل گفت:

      بله

  8. ریاحی گفت:

    تفاوت pd و qc تو چی هست؟

    1. استپ موبایل گفت:

      تماس بگیرید

  9. باران گفت:

    شارژر فندکی با قیمت مناسب هم دارید؟

    1. استپ موبایل گفت:

      بله تماس بگیرید

  10. قربانی گفت:

    ولی شارژر فندکیا واقعا محصولات خوبی هستن

    1. استپ موبایل گفت:

      مبارکتون باشه

  11. هاشم زاده گفت:

    من مشاوره تلفنی لازم دارم شماره تماس میدید لطفا؟

    1. استپ موبایل گفت:

      زیر سایت هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

دسترسی سریع

برای اطلاع از جدیدترین تخفیف ها، در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

فاو آیکن استپ موبایل

استپ موبایل، مقصد نهایی شما برای تمام نیازهای لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران.

با بیش از 15 سال تجربه، ما مفتخریم که یکی از بزرگترین فروشگاه های تخصصی لوازم جانبی هستیم. فرقی نمی کند مدل گوشی شما آیفون یا اندروید باشد، استپ موبایل کلیه لوازم جانبی مورد نیاز شما برای موبایل، تبلت یا حتی ساعت هوشمند را فراهم می کند. دفتر مرکزی : تهران، شهرقدس، میدان آزادی(سرقنات)، ابتدای بلوار امام خمینی، روبروی کوچه وفا، پاساژ احمدیان پلاک 206  شماره های تماس : 02191308072

 

anjoman
لوگوی اینماد سایت استپ موبایل
logo-samandehi
فاو آیکن استپ موبایل

استپ موبایل، مقصد نهایی شما برای تمام نیازهای لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران.

با بیش از 15 سال تجربه، ما مفتخریم که یکی از بزرگترین فروشگاه های تخصصی لوازم جانبی هستیم. فرقی نمی کند مدل گوشی شما آیفون یا اندروید باشد، استپ موبایل کلیه لوازم جانبی مورد نیاز شما برای موبایل، تبلت یا حتی ساعت هوشمند را فراهم می کند. دفتر مرکزی : تهران، شهرقدس، میدان آزادی(سرقنات)، ابتدای بلوار امام خمینی، روبروی کوچه وفا، پاساژ احمدیان پلاک 206  شماره های تماس : 02191308072

 

anjoman
لوگوی اینماد سایت استپ موبایل
logo-samandehi
دسترسی سریع

برای اطلاع از جدیدترین تخفیف ها، در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

فاو آیکن استپ موبایل

استپ موبایل، مقصد نهایی شما برای تمام نیازهای لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران.

با بیش از 15 سال تجربه، ما مفتخریم که یکی از بزرگترین فروشگاه های تخصصی لوازم جانبی هستیم. فرقی نمی کند مدل گوشی شما آیفون یا اندروید باشد، استپ موبایل کلیه لوازم جانبی مورد نیاز شما برای موبایل، تبلت یا حتی ساعت هوشمند را فراهم می کند. دفتر مرکزی : تهران، شهرقدس، میدان آزادی(سرقنات)، ابتدای بلوار امام خمینی، روبروی کوچه وفا، پاساژ احمدیان پلاک 206  شماره های تماس : 02191308072

 

anjoman
لوگوی اینماد سایت استپ موبایل
logo-samandehi

ارسال رایگان سفارشات بالای 500 - تا پایان خرداد

ارسال رایگان بالای 500 هزارتومن | استپ موبایل
خانه
وبلاگ
40 مورد سبد خرید