چگونه از گوشی نو محافظت کنیم ؟ رعایت 10 نکته ضروری

چگونه از گوشی نو محافظت کنیم

درصورت توجه و رعایت برخی نکات میتوانید از آسیب های جدی به گوشی خود جلوگیری نمایید و همچنین این امکان را دارید تا طول عمر گوشی خود را با انجام روش های متععدی افزایش دهید. با ما تا اخر این مقاله همراه باشید تا از ده نکته ای که رعایت آنها منجر می شود تا دیگر نیازی به تعمیر موبال خود در آینده نداشته باشید، به طورکامل آگاه شوید.

مراقبت از گوشی

همان طور که میدانید تمامی گوشی های موبایل، ابزاری الکترونیکی هستند که ساختار ظریف و کارآمدی دارند که امروزه در تمامی دنیا از این وسیله الکترونیگی استفاده می شود. به علت ظریف بودن گوشی های موبایل، لازم است هنگام استفاده از آنها به خوبی مراقب باشید تا در اینده و با گذر زمان مشکلات جدی برای موبایل شما رخ ندهد و مجبور نباشید بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی گوشی خود را به تعمیر کاران بسپارید و یا مجبور به تعویض ان باشید. شما تنها با توجه کردن به نکاتی می توانید از گوشی خود مراقبت کنید و از نیاز پیدا کردن به تعمیر و یا تعویض موبایل خود جلوگیری کنید. در ادامه این مقاله ما به ده نکته از مراقبت گوشی اشاره کرده ایم‌پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

محصولات پرفروش

ده نکته ای آگاهی از آن برای مراقبت از گوشی نو ضروری است.

نکته اول: مراقبت از گوشی با نصب گلس محافظ ال سی دی

متاسفانه عده ای بر این باور هستند که نصب گلس برروی گوشی، یک کار بیخود و غیر ضروری است اما واقعیت این است که محافظ های ال سی دی نقش به سزایی جهت مراقبت از گوشی شما دارند. گلس های گوشی، علاوه بر اینکه از ایجاد خط و خش روی صفحه نمایشگر شما جلوگیری میکند، در بسیاری از موارد، هنگامی که گوشی از دست شما می افتد قسمتی از انرژی ضربه‌ای که به صفحه نمایشگر موبایل شما وارد شده است را جذب خود می کند و همچنین تا حد زیادی از اسیب دیدن صفحه نمایشگر جلوگیدی می کند. پس برای داشتن گوشی سالم، اولین نکته ای گه باید آنرا رعایت کنید استفاده از گلس های محافظ است.

نکته دوم: مراقبت از گوشی با بکارگیری شارژر اورجینال

دقت داشته باشید که شارژی مناسب و بهترین است که همان اول در باکس گوشی همراه در اختیارتان قرار داده می شود. سعی داشته باشید که تا حد امکان از شارژر فابریک گوشی خودتان استفاده کنید. همچنین در حین خرید گوشی به این نکته توجه داشته باشید که شارژری که تحویل می گیرید اورجینال و دارای استانداردهای لازم باشد. توصیه می کنیم که برای شارژر کردن گوشی خود، به هیچ عنوان از شارژرهای ضعیف و فیکی که در بسیاری از بازارها عرضه می شود استفاده نکنید زیرا که این دسته از شارژرها، در طولانی مدت برروی عملکرد باتری تاثیر بسیار منفی میگذارد و در برخی شرایط ممکن است حوادث ناگواری را برای شما رقم بزند.

نکته سوم: مراقبت از گوشی با بکارگیری کیس و گارد محافظ

همه ما میدانیم که استفاده و نصب گارد و یا کیس های محافظ گوشی،ممکن است تا حدی زیبایی ظاهری گوشی را از بین ببرد، اما لازم است این نکته را هم در نظر داشته باشید که استفاده از این ابزارها، یکی از راه های اصلی مراقبت از گوشی است که رعایت آن ، سبب افزایش طول عمرگوشی می شود. برای تمامی افراد این اتفاق برای یک بار هم که شده رخ داده است که گوشی به هر دلیلی از ارتفاع کمی بیفتد، درصورتی که شما گارد و یا کیس محافظ را برروی گوشی خود نصب کرده باشید، هیچ‌گونه اتفاق ناخوشایندی برای گوشی شما رخ نخواهد داد زیرا که این گارد و کیس های محافظتی، بیشترین نیرو وارد شده به دستگاه موبایل را جذب خود و از وارد شدن آسیب های احتمالی به گوشی جلوگیری می کنند. لازم به ذکر است که این گاردها در موارد دیگری همانند افتادن گوشی در اب نقش به سزایی دارند.در نتیجه برای داشتن گوشی سالم، لازم است از گارد و یا کیس های محافظ استفاده نمایید.

نکته چهارم: مراقبت از گوشی با رفتار مناسب!

از اصلی ترین مسائلی که در مراقبت از گوشی باید به ان توجه داشته باشید، نوع رفتار شما با گوشیتان است.متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از افراد هنگام استفاده از موبایل رفتار مناسبی ندارند، به طور مثال؛ ممکن است گوشی خود را پرت کنند و یا هنگام کشیدن شارژر و هنزفری هیچ گونه توجهی به سوکت شارژ و جک هندزفری نداشته باشند. تمامی این موارد با گذشت زمان سبب وارد کردن آسیب های جبران ناپذیر به گوشی می شود. از دیگر مواردی که نشان دهنده عدم رفتار درست با گوشی است میتوان به مواردی همچون؛ بازی کردن با گوشی با دست خیس، توجه نکردن به محل قرار دادن گوشی روی مبل اشاره کرد. پس دریافتیم که داشتن رفتار درست با گوشی یکی دیگر از نکاتی است که رعایت آن به شما کمک می کند تا گوشی با طول عمر زیاد داشته باشید.

نکته پنجم: مراقبت از گوشی با تمیز کردن دوره‌ای آن

سعی کنید در بازه های زمانی معین و متفاوتی گوشی موبایل خود را تمیز کنید زیرا که وجود گرد و غبار ها در نواحی همانند شیار های گوشی سبب کاهش کیفیت خنکی دستگاه و درنتیجه خرابی دستگاه می شود. در برخی موارد ممکن است این گرد و خاک ها در داخل خود گوشی نیز نفوذ کنند. برای این کار میتوانید از یک دستمال مناسب کمک بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید که برای تمیز کردن موبایل خود به هیچ عنوان نباید از آب استفاده کنید.

نکته ششم : مراقبت از گوشی با جلوگیری از داغ شدن دستگاه

در برخی موارد، با انجام فعالیت هایی همانند بازی کردن های طولانی مدت، ممکن است گوشی شما داغ کند. این داغ شدن در صورتی که در بدنه گوشی رخ دهد کاملا طبیعی است اما دقت داشته باشید،اگر این داغی به مدت زمان زیادی طول بکشد ممکن است به باتری و یا دیگر قطعات موبایل شما آسیب جدی وارد کند. پس پیشنهاد می کنیم پس از هر بار استفاده طولانی، یک بازه زمانی به گوشی خود استراحت دهید تا سیستم آن کاملا خنک شود. در نظر داشته باشید که گرما هم یکی دیگر از مواردی است که سبب آسیب رساندن به باتری های لیتیوم یونی می شود.

نکته هفتم: مراقبت از گوشی با دور نگه داشتن از دست کودکان

سعی کنید تا حد امکان گوشی خود را در اختیار کودکان قرار ندهید زیرا که کودکان متوجه این موضوع نمی باشند که گوشی ها چه ابزار ظریفی هستند و از این رو کودکانتان از روی ناآگاهی ممکن است صدمات جدی را به گوشی شما وارد کنند.

نکته هشتم: مراقبت از گوشی با قرار ندادن آن در کنار اجسام تیز و سفت

متاسفانه خیلی از افراد عادت دارند تا گوشی خود را در جیب شلوارشان قرار دهند که در این حین ممکن است ابزار های دیگری همانند کلید به گوشی شان برخورد کند که این موضوع میتواند سبب آسیب رساندن به گوشی شما شود. همچنین این بی دقتی شما ممکن است به صفحه نمایشگر موبایل و قاب گوشیتان آسیب جدی وارد کند. پس از این رو سعی کنید هیچ زمان گوشی خود را در کنار اجسام تیز، برنده و سفت قرار ندهید.

نکته نهم: مراقبت از گوشی با قرار ندادن آن در جیب پشت

توصیه می کنیم که به هیچ عنوان گوشی موبایل خود را در جیب پشتتان قرار ندهید زیرا که گوشی های هوشمند در مقابل فشار بسیار حساس می باشند و در صورتی که به طور ناآگاهانه برروی گوشی خود بنشینید ممکن آسیب های جدی وارد شود که اثرات آن با گذشت زمان نمایان می شود. از معایب قرار دادن گوشی در جیب پشت میتوان به دزدیده شدن گوشی هم اشاره نمود.

نکته دهم: مراقبت از گوشی با دور نگه داشتن آن از ابزارهای رادیویی و مگنتی

شما با قرار دادن گوشی خود در کنار وسایل های مگنتی همانند ابزار های رادیویی و آهنربایی، آسیب های جدی را وارد می کنید که به هیچ عنوان جبران ناپدیر نیست و مجبور به تعویض موبایلتان پس از گذشت مدت زمان کوتاهی هستید.

استپ موبایل با داشتن 4 شعبه فیزیکی و یک شعبه آنلاین و با 15 سال سابقه در زمینه فروش لوازم جانبی و داشتن مجوز های مورد تایید وزارت صنعت و معدن توانسته تجربه خوبی رو چه در فروش فیزیکی چه در فروش آنلاین برای کاربران فراهم کند.

محصولات بصورت هفتگی به لحاظ قیمتی بررسی می شوند و بروز می باشند.قیمت پایین به دلیل اعتقاد به “سود کمتر،فروش بیشتر” و “حذف واسطه” هاست.

کاربرانی که رمز دوم (رمز پویا) ندارن میتونن برا ثبت سفارش به کارشناس فروش پیام بدن یا با فروشگاه تماس بگیرند تا شماره کارت رو دریافت کنن.بعداز واریزی و ارسال فیش سفارش شما ثبت می شود.

ملاک خرید شما عنوان درج شده در محصول میباشد(به مدل نوشته شده در عنوان دقت شود). درصورت مغایرت در توضیحات یا عکس میتوانید با فروشگاه در میان بگذارید.

برای آگاهی از شرایط گارانتی و روند مرجوعی میتوانید وارد این لینک شوید.

متنوع ترین روش های ارسال رو ما برای شما ایجاد کرده ایم. پست، تیپاکس، پیک تهران و البرز و تحویل حضوری در فروشگاه.

زمان ارسال پست و تیپاکس بصورت میانگین 2 الی 5 روز کاری میباشد. پیک نیز یک روزه می باشد.

بله، شما میتوانید در ساعات کاری فروشگاه (قسمت فروش آنلاین) مراجعه و اقدام به دریافت سفارش خود کنید. برای معطلی کمتر سفارش خود را در سایت ثبت کنید و با فروشگاه هماهنگ کنید.تماس با ما

11 نظر در “چگونه از گوشی نو محافظت کنیم ؟ رعایت 10 نکته ضروری

  1. نازی گفت:

    ولی اگه دقت کنید فقط تا چند روز اول ادم خیلی بیش از مراقبه از هفته دوم باهاش گردو نمیشکنی و بس ! :))))

  2. محمدرضا گفت:

    این قرار ندادن تو جیب پشت رو جدی بگیرید دوست من همینجوری و با نشستن رو گوشی ال سی دی گوشیش داغون شد

  3. سحر گفت:

    از دست بچه ها دور نگه داریم طوریش نمیشه!!!!

  4. میلاد گفت:

    تو این اوضاع گرونی باید خیلی مراقب گوشیا باشیم قیمتا هم که هرروز میره بالا

  5. شایسته گفت:

    حتما یه قاب مقاوم بگیرید تو خرید قاب زیاد دنبال ظاهر نباشید

  6. سیاوش گفت:

    معمولا فقط اون اوایل خریداری، ادم مراقبه بعدش دیگه هیچی

  7. کیهانی گفت:

    گلس و قاب خوب و باکیفیت استفاده کنید تا حد زیادی جلو اسیب رو میگیره

  8. متین گفت:

    یه نکته مهمی هم که گفتید اینه که نذاریم گوشی داغ شه

  9. فکری گفت:

    توضیحات خوبی بود مرسی

  10. مستانه گفت:

    رطوبت و داغ شدن بیش از اندازه به گوشی اسیب جدی میزنه

  11. شاکری گفت:

    خیلی مقاله خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

دسترسی سریع

برای اطلاع از جدیدترین تخفیف ها، در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

فاو آیکن استپ موبایل

استپ موبایل، مقصد نهایی شما برای تمام نیازهای لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران.

با بیش از 15 سال تجربه، ما مفتخریم که یکی از بزرگترین فروشگاه های تخصصی لوازم جانبی هستیم. فرقی نمی کند مدل گوشی شما آیفون یا اندروید باشد، استپ موبایل کلیه لوازم جانبی مورد نیاز شما برای موبایل، تبلت یا حتی ساعت هوشمند را فراهم می کند. دفتر مرکزی : تهران، شهرقدس، میدان آزادی(سرقنات)، ابتدای بلوار امام خمینی، روبروی کوچه وفا، پاساژ احمدیان پلاک 206  شماره های تماس : 02191308072

 

anjoman
لوگوی اینماد سایت استپ موبایل
logo-samandehi
فاو آیکن استپ موبایل

استپ موبایل، مقصد نهایی شما برای تمام نیازهای لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران.

با بیش از 15 سال تجربه، ما مفتخریم که یکی از بزرگترین فروشگاه های تخصصی لوازم جانبی هستیم. فرقی نمی کند مدل گوشی شما آیفون یا اندروید باشد، استپ موبایل کلیه لوازم جانبی مورد نیاز شما برای موبایل، تبلت یا حتی ساعت هوشمند را فراهم می کند. دفتر مرکزی : تهران، شهرقدس، میدان آزادی(سرقنات)، ابتدای بلوار امام خمینی، روبروی کوچه وفا، پاساژ احمدیان پلاک 206  شماره های تماس : 02191308072

 

anjoman
لوگوی اینماد سایت استپ موبایل
logo-samandehi
دسترسی سریع

برای اطلاع از جدیدترین تخفیف ها، در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

فاو آیکن استپ موبایل

استپ موبایل، مقصد نهایی شما برای تمام نیازهای لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران.

با بیش از 15 سال تجربه، ما مفتخریم که یکی از بزرگترین فروشگاه های تخصصی لوازم جانبی هستیم. فرقی نمی کند مدل گوشی شما آیفون یا اندروید باشد، استپ موبایل کلیه لوازم جانبی مورد نیاز شما برای موبایل، تبلت یا حتی ساعت هوشمند را فراهم می کند. دفتر مرکزی : تهران، شهرقدس، میدان آزادی(سرقنات)، ابتدای بلوار امام خمینی، روبروی کوچه وفا، پاساژ احمدیان پلاک 206  شماره های تماس : 02191308072

 

anjoman
لوگوی اینماد سایت استپ موبایل
logo-samandehi

به قیمت سال قبل بخرید - فقط تا پایان اردیبهشت

خانه
وبلاگ
34 مورد سبد خرید