آموزش ۱۰ روش پاک کردن حافظه داخلی گوشی های اندرویدی

آموزش ۱۰ روش پاک کردن حافظه داخلی گوشی های اندرویدی

همه ما می دانیم که حافظه داخلی گوشی های اندرویدی پس از مدتی پر می شوند؛ البته دیر یا زود پر شدن فضای آن ها وابسته به مقدار گیگابایت حافظه داخلی گوشی است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با آموزش ۱۰ روش پاک کردن حافظه داخلی گوشی های اندرویدی آشنا سازیم، در صورت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید در ادامه مطلب برایتان ۱۰ شیوه معرفی کرده ایم که شما با به کارگیری آن ها می توانید حافظه داخلی گوشی اندرویدی خود را پاک کنید.

شناسایی برنامه های پرحجم

شما باید در ابتدا بدانید که علت پر شدن حافظه داخلی گوشی چیست و چه برنامه هایی را در دستگاه خود نصب کرده اید که باعث اشغال فضای حافظه شده اند و باید به شناسایی این برنامه های پر حجم بپردازید و اگر قصد حذف هر کدام از آن ها را دارید، به روش زیر آن ها را پاک کنید.

  1. وارد تنظیمات گوشی خود شوید و از Battery and device care به Storage وارد شوید.
  2. در برنامه Storage شما می توانید به این اطلاعات برسید که چه برنامه هایی حافظه داخلی گوشی شما را اشغال کرده اند.
  3. برای مشاهده برنامه های دیگر به Apps بروید و صبر کنید که فهرست برنامه ها آپدیت شود.
  4. به جهت مرتب سازی برنامه ها مطابق حجم روی آیکون قسمت سمت راست ضربه بزنید و از بخش Sorthy گزینه Size را انتخاب نمایید؛ اکنون می توانید مشاهده کنید که کدام برنامه ها فضای بیشتری از حافظه را درگیر کرده اند و آن ها را در صورت لزوم حذف نمایید.

پاک کردن حافظه Cache

برنامه های اندرویدی برای این که بهتر عمل کنند از کش استفاده می کنند؛ در این بخش شما باید در مدت زمان کوتاهی قسمتی از فضای ذخیره سازی گوشی هوشمند خود را حذف کنید؛ زیرا حذف حافظه کش می تواند مناسب ترین گزینه باشد و برای پاک کردن آن می توانید از مراحل زیر استفاده نمایید.

  1. وارد تنظیمات شوید و به قسمت apps بروید و تمام برنامه ها را مشاهده کنید.
  2. با انتخاب هر کدام از برنامه ها وارد صفحه اطلاعات آن ها می شوید و در این بخش می توانید برنامه ها را حذف کنید یا با ضربه زدن بر روی Storage و انتخاب Clear cache نسب به حذف حافظه کش اقدام نمایید.

انتقال تصاویر به فضای ابری

خدمات ابری برای آن دسته از افرادی که با محدودیت فضای ذخیره سازی روبرو هستند گزینه مناسب و ایده آلی است.

باید بدانید که بسیاری از این خدمات رایگان هستند یا هزینه خیلی کمی دارند؛ عکس ها فضای زیادی را اشغال می کنند و شما اگر بتوانید آن ها را در google Photo ذخیره سازی کنید، قادر خواهید بود که آن ها را از حافظه ذخیره سازی حذف نمایید که این کار موجب صرفه جویی در مصرف فضای ذخیره سازی می شود و حافظه ذخیره سازی تلفن همراه را افزایش می دهد.

برای این کار باید به گوگل فوتو مراجعه کنید، بر روی تصویر پروفایلتان ضربه بزنید و گزینه Free Up Space را انتخاب نمایید.

پاک کردن فایل های Downloads

فایل های صوتی، تصویری و اسناد بعد از دانلود به طور اتوماتیک در پوشه دانلودها ذخیره سازی می شوند و این احتمال وجود دارد که شما به بیشتر این فایل ها نیاز نداشته باشید و می توانید که آن ها را حذف نمایید.

شیوه بررسی و حذف داده ها

به جهت بررسی و پاک سازی داده های ذخیره سازی در قسمت دانلود می توانید از مراحل زیر کمک بگیرید.

  1. به مدیریت فایل بروید و Downloades را انتخاب کنید.
  2. با مشاهده اطلاعاتی که برایتان نمایش داده می شود می توانید هر کدام از برنامه ها را که تمایل دارید پاک کنید.

حذف فایل های سطل زباله

اکثر گوشی ها سطل زباله دارند و فایل هایی که شما حذف می کنید به سطل زباله انتقال داده می شوند و تا ۳۰ روز در آن جا باقی می مانند؛ به همین منظور شما باید پس از حذف فایل ها به بخش سطل زباله دستگاه خود بروید و آن را نیز خالی کنید.

حذف حافظه اطلاعات غیر ضروری

در تمام گوشی ها یک سری اطلاعات و برنامه های به درد نخور هست که شاید شما هم از وجود آن ها اطلاع نداشته باشید؛ در این شرایط توصیه می کنیم برنامه هایی که از آن ها برای مدتی استفاده نکرده اید را پاک کنید و برای پیدا کردن این اپلیکیشن ها می توانید از مراحل زیر کمک بگیرید.

  1. وارد قسمت تنظیمات شوید و گزینه برنامه ها یا همان apps را انتخاب نمایید.
  2. در گزینه برنامه ها آیکون سمت راست را فشار دهید و گزینه Last used را انتخاب نمایید تا برنامه ها مطابق آخرین استفاده مرتب شوند و شما می توانید اپلیکیشن هایی که در آخر صفحه قرار دارند را مشاهده و حذف کنید.

حذف فایل های تکراری و پر حجم

تلفن همراه قادر است که فایل های تکراری و پر حجم را شناسایی کند تا شما با پاک کردن آن ها بتوانید فضای ذخیره سازی دستگاه خود را افزایش دهید؛ برای این کار می توانید از مراحل زیر بهره بگیرید.

  1. وارد قسمت تنظیمات دستگاه خود شوید.
  2. گزینه Duplicate Files را انتخاب نمایید و پس از آن می توانید در این بخش فایل های تکراری و پر حجم را مشاهده کنید و هر کدام که تمایل دارید را حذف کنید.

پاک کردن حافظه Other اندروید

فایل های other دربردارنده داده هایی هستند که مربوط به هیچ یک از دسته های اصلی تلفن همراه نمی باشند و این فایل ها در زمان نصب و کار با برنامه ها در حافظه تلفن همراه ظاهر می شوند و فضای زیادی از حافظه را اشغال می کنند و سرعت عملکرد گوشی را پایین می آورند.

حال برای آن که بتوانید حافظه other را حذف کنید باید از برنامه های شخص ثالث مانند SD Maid و Clean Master استفاده نمایید؛ این برنامه ها می توانند تمام اطلاعاتی که در فایل های other وجود دارد را شناسایی کنند و باعث حذف آن ها شوند.

اگر با انجام این راهکار نتوانستید که حافظه other را حذف کنید، باید گوشی خود را فکتوری ریست کنید که این کار هم فایده ای ندارد؛ چرا که مجددا حافظه other پر می شود.

برنامه های شخص ثالث

اگر فکر می کنید که اپلیکیشن ها و ابزار مدیریتی حافظه دستگاهتان به اندازه کافی مناسب نیست، می توانید به جهت آزادسازی فضا حافظه از برنامه های شخص ثالث بهره بگیرید که یکی از این برنامه های مطمئن برای این کار، برنامه Files google است که این برنامه به طور خودکار فضای ذخیره سازی شما را بررسی و ارزیابی می کند و برنامه ها را برایتان به نمایش می گذارد؛ بعد از نصب برنامه نام برده می توانید از مراحل زیر برای حذف حافظه داخلی اندروید استفاده نمایید.

  1. در برنامه مدیریت فایل گوگل به بخش تب Clean بروید؛ در این قسمت شما می توانید ببینید که تا چه اندازه از فضای تلفن همراهتان اشغال شده و چه مقدار از آن مورد استفاده قرار گرفته است.
  2. به جهت پاک کردن سریع فایل های بدون استفاده و به درد نخور روی گزینه Select and Free up ضربه بزنید و تمام فایل هایی که برایتان به نمایش در می آید را حذف کنید.

محصولات پرفروش

سخن پایانی

آموزش ۱۰ روش پاک کردن حافظه داخلی گوشی های اندرویدی موضوعی بود که در مقاله مذکور راجع به آن صحبت کردیم و راهکارهایی را نیز در اختیارتان قرار دادیم؛ امیدوار هستیم که خواندن آن برایتان مفید واقع شده باشد.در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با شماره تلفن های موجود در صفحه تماس بگیرید و از کارشناسان استپ موبایل در این زمینه راهنمایی دریافت کنید.

استپ موبایل با داشتن 4 شعبه فیزیکی و یک شعبه آنلاین و با 15 سال سابقه در زمینه فروش لوازم جانبی و داشتن مجوز های مورد تایید وزارت صنعت و معدن توانسته تجربه خوبی رو چه در فروش فیزیکی چه در فروش آنلاین برای کاربران فراهم کند.

محصولات بصورت هفتگی به لحاظ قیمتی بررسی می شوند و بروز می باشند.قیمت پایین به دلیل اعتقاد به “سود کمتر،فروش بیشتر” و “حذف واسطه” هاست.

کاربرانی که رمز دوم (رمز پویا) ندارن میتونن برا ثبت سفارش به کارشناس فروش پیام بدن یا با فروشگاه تماس بگیرند تا شماره کارت رو دریافت کنن.بعداز واریزی و ارسال فیش سفارش شما ثبت می شود.

ملاک خرید شما عنوان درج شده در محصول میباشد(به مدل نوشته شده در عنوان دقت شود). درصورت مغایرت در توضیحات یا عکس میتوانید با فروشگاه در میان بگذارید.

برای آگاهی از شرایط گارانتی و روند مرجوعی میتوانید وارد این لینک شوید.

متنوع ترین روش های ارسال رو ما برای شما ایجاد کرده ایم. پست، تیپاکس، پیک تهران و البرز و تحویل حضوری در فروشگاه.

زمان ارسال پست و تیپاکس بصورت میانگین 2 الی 5 روز کاری میباشد. پیک نیز یک روزه می باشد.

بله، شما میتوانید در ساعات کاری فروشگاه (قسمت فروش آنلاین) مراجعه و اقدام به دریافت سفارش خود کنید. برای معطلی کمتر سفارش خود را در سایت ثبت کنید و با فروشگاه هماهنگ کنید.تماس با ما

21 نظر در “آموزش ۱۰ روش پاک کردن حافظه داخلی گوشی های اندرویدی

  1. صالح گفت:

    اکثر اوقات با پاک کردن کش حافظه زیادی ازاد میشه

    1. استپ موبایل گفت:

      بله درسته ولی نه همیشه

  2. نسیم گفت:

    پاک کردن حافظه Other اندروید جواب بود

    1. استپ موبایل گفت:

      میتونه از این مورد هم باشه

  3. صنم گفت:

    فایل های سطل زباله کامل پر بود که حذف کردم و اوکی شد

    1. استپ موبایل گفت:

      هفته ای یه بار تو برنامتون باشه

  4. کیومرث گفت:

    خیلی خوب توضیحات کامل داده شده مرسی

    1. استپ موبایل گفت:

      ممنون از اشتراک نطرتون

  5. لعیا گفت:

    تصاویر رو به فضای ابری منتقل کنید روش خوبیه اینم

    1. استپ موبایل گفت:

      جالب بود تشکر

  6. مریم تهرانی گفت:

    خیلی خوب بود این مقاله

    1. استپ موبایل گفت:

      ممنون از اشتراک نطرتون

  7. طوبی گفت:

    کش رو که پاک کنیم مشکل حل میشه بنظرم

    1. استپ موبایل گفت:

      میتونه تاثیر داشته باشه

  8. شیدا گفت:

    نکته ای که راجع به برنامه های شخص ثالث گفتید هم خیلی مهم بود

    1. استپ موبایل گفت:

      تونستید استفاده کنید

  9. کاشمری گفت:

    حافظه پنهانو پاک کنید

    1. استپ موبایل گفت:

      ممنون از اشتراک نطرتون

    2. استپ موبایل گفت:

      این مورد هم میتونه کارساز باشه

  10. مونس گفت:

    مقاله رو خوندم و خیلی کمکم کرد

    1. استپ موبایل گفت:

      موفق باشی کاربر عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

دسترسی سریع

برای اطلاع از جدیدترین تخفیف ها، در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

فاو آیکن استپ موبایل

استپ موبایل، مقصد نهایی شما برای تمام نیازهای لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران.

با بیش از 15 سال تجربه، ما مفتخریم که یکی از بزرگترین فروشگاه های تخصصی لوازم جانبی هستیم. فرقی نمی کند مدل گوشی شما آیفون یا اندروید باشد، استپ موبایل کلیه لوازم جانبی مورد نیاز شما برای موبایل، تبلت یا حتی ساعت هوشمند را فراهم می کند. دفتر مرکزی : تهران، شهرقدس، میدان آزادی(سرقنات)، ابتدای بلوار امام خمینی، روبروی کوچه وفا، پاساژ احمدیان پلاک 206  شماره های تماس : 02191308072

 

anjoman
لوگوی اینماد سایت استپ موبایل
logo-samandehi
فاو آیکن استپ موبایل

استپ موبایل، مقصد نهایی شما برای تمام نیازهای لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران.

با بیش از 15 سال تجربه، ما مفتخریم که یکی از بزرگترین فروشگاه های تخصصی لوازم جانبی هستیم. فرقی نمی کند مدل گوشی شما آیفون یا اندروید باشد، استپ موبایل کلیه لوازم جانبی مورد نیاز شما برای موبایل، تبلت یا حتی ساعت هوشمند را فراهم می کند. دفتر مرکزی : تهران، شهرقدس، میدان آزادی(سرقنات)، ابتدای بلوار امام خمینی، روبروی کوچه وفا، پاساژ احمدیان پلاک 206  شماره های تماس : 02191308072

 

anjoman
لوگوی اینماد سایت استپ موبایل
logo-samandehi
دسترسی سریع

برای اطلاع از جدیدترین تخفیف ها، در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

فاو آیکن استپ موبایل

استپ موبایل، مقصد نهایی شما برای تمام نیازهای لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران.

با بیش از 15 سال تجربه، ما مفتخریم که یکی از بزرگترین فروشگاه های تخصصی لوازم جانبی هستیم. فرقی نمی کند مدل گوشی شما آیفون یا اندروید باشد، استپ موبایل کلیه لوازم جانبی مورد نیاز شما برای موبایل، تبلت یا حتی ساعت هوشمند را فراهم می کند. دفتر مرکزی : تهران، شهرقدس، میدان آزادی(سرقنات)، ابتدای بلوار امام خمینی، روبروی کوچه وفا، پاساژ احمدیان پلاک 206  شماره های تماس : 02191308072

 

anjoman
لوگوی اینماد سایت استپ موبایل
logo-samandehi

ارسال رایگان سفارشات بالای 500 - تا پایان خرداد

ارسال رایگان بالای 500 هزارتومن | استپ موبایل
خانه
وبلاگ
53 مورد سبد خرید