تفاوت واتس‌اپ بیزینس با واتس‌اپ معمولی | مقایسه دو واتس اپ

تفاوت واتس‌اپ بیزینس با واتس‌اپ معمولی

واتس‌اپ از پیامرسان های بسیار محبوب در بین کاربران می باشد که سابقه ای نسبتا طولانی دارد و اغلب افراد سر تا سر جهان نیز از این رسانه اجتماعی استفاده می کنند.واتساپ در دو نوع معمولی و تجاری وجود دارد که نوع بیزینسی آن برای افرادی که قصد دارند به شروع کسب و کاری بپردازند و در آن موفق شوند مناسب می باشد؛ حال شاید این سوال برایتان به وجود آید که تفاوت واتس‌اپ بیزینس و واتس‌اپ معمولی چیست؟ برای این که بتوانید پاسخ این سوال را دریافت کنید با ما همراه باشید و محتوای زیر را تا انتها دنبال نمایید.

تفاوت واتس‌اپ بیزینس با واتس‌اپ معمولی

همه ما می دانیم که امروزه تمام کسب و کارها فعالیتشان را وارد فضای مجازی کرده اند و با استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر واتساپ به فروش محصولات و معرفی برند خود می پردازند؛ از آنجایی که صاحبان کسب و کارها پس از راه اندازی شغلشان روی پیشرفت آن تمرکز دارند می توانند از امکانات واتس‌اپ بیزینس برای تعامل بهتر با مشتریان استفاده کنند و در این مسیر سریعتر به اهداف خود برسند.

اصلی ترین مشکل واتساپ معمولی را می توان این موضوع در نظر گرفت که به علت حجم بالای پیام های مشتریان این احتمال وجود دارد که هر روز چندین پیام ناخوانده باقی بماند و نخواندن این پیغام ها باعث ضرر به اعتبار شما می شود.

حال قابلیت هایی که واتساپ بیزینس در اختیار شما قرار می دهد این امکان را برایتان به وجود می آورد که بتوانید کسب و کار خود را به شکل بهتری مدیریت کنید و به اهداف تجاری خود برسید؛ در ادامه مطلب چند نمونه از اصلی ترین تفاوت های بارز واتس‌اپ معمولی با واتس‌اپ بیزینس را برایتان توضیح خواهیم داد.

  1. تفاوت در پروفایل: اصلی ترین تفاوت واتس‌اپ بیزینس با واتس‌اپ معمولی، در پروفایل است؛ پروفایل واتساپ تجاری با یک نماد B است در صورتی که واتساپ معمولی این آیکون را ندارد و در نوع معمولی این پیامرسان شما تنها می توانید عکس، نام و توضیحات اکانت خود را درج کنید؛ اما واتس‌اپ بیزینس قابلیت های بیشتری نظیر دسته بندی کسب و کار، ساعت کاری، لینک وب سایت و کاتالوگ آدرس کسب و کار را در پروفایل در اختیارتان می گذارد که نمایش این اطلاعات در پروفایل موجب می شود که حساب کاربری شما در دید مخاطبان رسمی تر باشد و شما بتوانید جواب کاربران را بهتر بدهید.
  2. تفاوت در ایجاد برچسب ها: یکی دیگر از وجه تمایزهای بین واتساپ معمولی و واتساپ بیزینس در این است که در تیراژه تجاری واتساپ به وسیله برچسب های رنگی گوناگون می توانید گفتگوهای خود را مشخص نمایید و به این شکل پیام ها و چت های خود را بهتر مدیریت کنید.
  3. پاسخ سریع: این تفاوت واتس‌اپ بیزینس با واتس‌اپ معمولی را در غالب یک مثال برایتان توضیح می دهیم؛ مثلا زمانی که مشتریان سوالات تکراری نظیر آدرس فروشگاه یا اصل و تقلبی بودن محصولات را از شما می پرسند، جواب دادن به این سوالات تکراری اگر هم در تعداد بالا باشند وقت زیادی را از شما می گیرد.

یکی از قابلیت های واتس‌اپ بیزینس، پاسخ دهی سریع به این جور سوالات پر تکرار است و شما می توانید که جواب این پرسش ها را در قسمت Quick Replies وارد کنید تا از آن پس واتساپ به صورت خودکار به این پرسش ها پاسخ دهد.

  1. تفاوت در Away message : همان طور که همه ما می دانیم، مهم ترین مبحث برای کسب و کارهای آنلاین، برقراری تعامل با مشتری آن هم به بهترین شکل است و مسلما شما نمی توانید در هر ۲۴ ساعت از شبانه روز به نیاز مشتریان پاسخ دهید؛ پس می توان نتیجه گرفت که یکی از تفاوت های واتساپ بیزینس با واتساپ تجاری در امکان Away message می باشد که واتساپ تجاری با داشتن این قابلیت به شما این امکان را می دهد که اگر برای یک مدت طولانی آنلاین نبودید و جواب مشتری را نتوانستید بدهید، با فعال بودن این ویژگی پیغام هایی را که از قبل تنظیم کرده اید واتساپ به صورت خودکار برای افراد ارسال کند.
  1. تفاوت در شماره اکانت: از دیگر تفاوت های میان واتس‌اپ بیزینس با واتس‌اپ معمولی می توان به این موضوع اشاره کرد که اگر شما می خواهید از طریق تلفن ثابت با مشتریان ارتباط برقرار کنید، می توانید حساب کاربری خود را با تلفن ثابت ایجاد نمایید که این امکان یکی از ویژگی های خوب واتساپ تجاری است.
  2. تفاوت در ارائه آمار: یکی از ویژگی های خوب واتس‌اپ بیزینس این است که این پیامرسان می تواند آمار منوط به تعداد پیام های ارسال شده، تعداد پیام های دریافت شده و پیام های خوانده شده را به شما ارائه دهد و شما با این قابلیت می توانید به بررسی میزان تعاملات مشتریان در پروفایلتان بپردازید.

برای انجام این کار و دیدن آمار کافیست که به بخش تنظیمات واتساپ تجاری خود بروید، وارد بخش Business tools شوید، روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید و در قسمت Statistics آمار چت ها را مشاهده نمایید.

محصولات پرفروش

مهم ترین نکات در استفاده از واتس‌اپ بیزینس و واتس‌اپ معمولی

باید بدانید که بهره گیری از حساب های کاربری برنامه های واتساپ معمولی و واتساپ تجاری به صورت رایگان هستند.

از دیگر وجه تمایزهایی که می توان برای این دو پیامرسان در نظر گرفت این است که اگر به هر علتی نخواستید که از واتس‌اپ تجاری خود استفاده کنید، تاریخچه گفتگوهای شما در این اپلیکیشن قابل انتقال به نسخه معمولی نیستند و بالعکس اگر شما یک حساب کاربری واتساپ معمولی داشته باشید، می توانید در کوتاه ترین زمان اطلاعات آن را به یک اکانت واتس‌اپ بیزینس انتقال دهید.

از دیگر نکات استفاده از واتساپ این بوده که شما به طور همزمان قادر نخواهید بود که از یک شماره تلفن مشخص برای استفاده از هر دو این پیامرسان ها بهره بگیرید؛ اما با داشتن اکانت با دو شماره تلفن مختلف می توانید هم به صورت همزمان از واتس‌اپ بیزینس و هم از واتس‌اپ معمولی بر روی یک گوشی استفاده کنید.

سخن پایانی

در مقاله تالیف شده فوق، تفاوت واتس‌اپ بیزینس با واتس‌اپ معمولی را برایتان به صورت کامل توضیح دادیم و شما مشاهده کردید که واتساپ بیزینس یا تجاری از چه قابلیت هایی برای ارتباط بهتر با مشتریان در یک کسب و کار برخوردار است.

امیدواریم که خواندن این محتوا برایتان مفید و سودمند بوده باشید؛ چنانچه در خصوص نصب و استفاده از هر یک از این واتساپ ها به مشکلی برخوردید یا در این زمینه سوالی داشتید، به شما توصیه می کنیم که با کارشناسان استپ موبایل از طریق شماره تلفن های مشخص شده در صفحه ارتباط برقرار کنید و از آنان مشاوره دریافت نمایید.

استپ موبایل با داشتن 4 شعبه فیزیکی و یک شعبه آنلاین و با 15 سال سابقه در زمینه فروش لوازم جانبی و داشتن مجوز های مورد تایید وزارت صنعت و معدن توانسته تجربه خوبی رو چه در فروش فیزیکی چه در فروش آنلاین برای کاربران فراهم کند.

محصولات بصورت هفتگی به لحاظ قیمتی بررسی می شوند و بروز می باشند.قیمت پایین به دلیل اعتقاد به “سود کمتر،فروش بیشتر” و “حذف واسطه” هاست.

کاربرانی که رمز دوم (رمز پویا) ندارن میتونن برا ثبت سفارش به کارشناس فروش پیام بدن یا با فروشگاه تماس بگیرند تا شماره کارت رو دریافت کنن.بعداز واریزی و ارسال فیش سفارش شما ثبت می شود.

ملاک خرید شما عنوان درج شده در محصول میباشد(به مدل نوشته شده در عنوان دقت شود). درصورت مغایرت در توضیحات یا عکس میتوانید با فروشگاه در میان بگذارید.

برای آگاهی از شرایط گارانتی و روند مرجوعی میتوانید وارد این لینک شوید.

متنوع ترین روش های ارسال رو ما برای شما ایجاد کرده ایم. پست، تیپاکس، پیک تهران و البرز و تحویل حضوری در فروشگاه.

زمان ارسال پست و تیپاکس بصورت میانگین 2 الی 5 روز کاری میباشد. پیک نیز یک روزه می باشد.

بله، شما میتوانید در ساعات کاری فروشگاه (قسمت فروش آنلاین) مراجعه و اقدام به دریافت سفارش خود کنید. برای معطلی کمتر سفارش خود را در سایت ثبت کنید و با فروشگاه هماهنگ کنید.تماس با ما

22 نظر در “تفاوت واتس‌اپ بیزینس با واتس‌اپ معمولی | مقایسه دو واتس اپ

  1. محمودی گفت:

    من برای شغلم واتسپ بیزنس رو فعال کردم و چقدر قابلیت هاش بهتره

    1. علیرضا گفت:

      جالبه که با تلفن ثابت هم میشه اکانت واتسپ تجاری ساخت

      1. استپ موبایل گفت:

        بله راحت شد

    2. استپ موبایل گفت:

      خیلی خوبن

  2. نکونام گفت:

    خب تو قسمت پروفایل واتسپ تجاری میشه کلی اطلاعات قرار داد که حس بهتری هم به مشتریا میده

    1. استپ موبایل گفت:

      آره

  3. لیلی گفت:

    من یه بیزنس کوچیک دارم که جواب مشتریا رو تو واتسپ میدم این واتسپ تجاری به درد منم میخوره؟

    1. استپ موبایل گفت:

      بله صد درصد

  4. سینا گفت:

    ممنون مقالتون بدردم خورد

    1. استپ موبایل گفت:

      خواهش میکنم

  5. رحمتی گفت:

    یه نکته عالی که داره اینه که سوالات تکراری مشتریا رو میشه از طریق Quick Replies جواب داد ینی بصورت خودکار براشون جواب ارسال میشه

    1. استپ موبایل گفت:

      بله این برگه برندشه

  6. بهاری گفت:

    تو بیزنس واتسپ قسمت برچسبا خیلی خوبه

    1. استپ موبایل گفت:

      خوبه

  7. احسانی گفت:

    واتسپ بیزنس خیلی خوبه برای صاحبان کسب و کار

    1. استپ موبایل گفت:

      بله عالیه

  8. لهراسبی گفت:

    با توجه به این مزایایی که واتسپ بیزنس داره ترجیح میدم برای کارم از اون استفاده کنم

    1. استپ موبایل گفت:

      کار خوبی میکنی

  9. نعیمه گفت:

    خیلی خوب بود مرسی

    1. استپ موبایل گفت:

      موفق باشید

  10. ظاهری گفت:

    با واتسپ بیزنس میشه از قابلیت پاسخ خودکار سوالات تکراری استفاده کرد که عالیه

    1. استپ موبایل گفت:

      بله خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

دسترسی سریع

برای اطلاع از جدیدترین تخفیف ها، در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

فاو آیکن استپ موبایل

استپ موبایل، مقصد نهایی شما برای تمام نیازهای لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران.

با بیش از 15 سال تجربه، ما مفتخریم که یکی از بزرگترین فروشگاه های تخصصی لوازم جانبی هستیم. فرقی نمی کند مدل گوشی شما آیفون یا اندروید باشد، استپ موبایل کلیه لوازم جانبی مورد نیاز شما برای موبایل، تبلت یا حتی ساعت هوشمند را فراهم می کند. دفتر مرکزی : تهران، شهرقدس، میدان آزادی(سرقنات)، ابتدای بلوار امام خمینی، روبروی کوچه وفا، پاساژ احمدیان پلاک 206  شماره های تماس : 02191308072

 

anjoman
لوگوی اینماد سایت استپ موبایل
logo-samandehi
فاو آیکن استپ موبایل

استپ موبایل، مقصد نهایی شما برای تمام نیازهای لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران.

با بیش از 15 سال تجربه، ما مفتخریم که یکی از بزرگترین فروشگاه های تخصصی لوازم جانبی هستیم. فرقی نمی کند مدل گوشی شما آیفون یا اندروید باشد، استپ موبایل کلیه لوازم جانبی مورد نیاز شما برای موبایل، تبلت یا حتی ساعت هوشمند را فراهم می کند. دفتر مرکزی : تهران، شهرقدس، میدان آزادی(سرقنات)، ابتدای بلوار امام خمینی، روبروی کوچه وفا، پاساژ احمدیان پلاک 206  شماره های تماس : 02191308072

 

anjoman
لوگوی اینماد سایت استپ موبایل
logo-samandehi
دسترسی سریع

برای اطلاع از جدیدترین تخفیف ها، در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

فاو آیکن استپ موبایل

استپ موبایل، مقصد نهایی شما برای تمام نیازهای لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران.

با بیش از 15 سال تجربه، ما مفتخریم که یکی از بزرگترین فروشگاه های تخصصی لوازم جانبی هستیم. فرقی نمی کند مدل گوشی شما آیفون یا اندروید باشد، استپ موبایل کلیه لوازم جانبی مورد نیاز شما برای موبایل، تبلت یا حتی ساعت هوشمند را فراهم می کند. دفتر مرکزی : تهران، شهرقدس، میدان آزادی(سرقنات)، ابتدای بلوار امام خمینی، روبروی کوچه وفا، پاساژ احمدیان پلاک 206  شماره های تماس : 02191308072

 

anjoman
لوگوی اینماد سایت استپ موبایل
logo-samandehi

ارسال رایگان سفارشات بالای 500 - تا پایان خرداد

ارسال رایگان بالای 500 هزارتومن | استپ موبایل
خانه
وبلاگ
34 مورد سبد خرید